Biroul de Credit permite oricărei persoane să își verifice situația proprie, direct pe propriul website. În acest scop, trebuie să îți creezi un cont de utilizator. Ai nevoie de o adresă de email.
Primul pas constă în completarea adresei de email și validarea acesteia. În acest scop, vei un primi cu cod numeric, pe adresa de email utilizată. Completează codul primit și mergi mai departe.
Ulterior, trebuie să obții un cod de înrolare, pe care Biroul de Credit îl asociază cu codul tău numeric personal (CNP). Codul de înrolare poate fi obținut online (printr-o validare pe bază de SMS) sau tipărit.
Înrolarea prin SMS
Înrolarea online presupune completarea în formular a unui cod SMS, primit de la Biroul de Credit. Alegi opțiunea de Validare prin SMS și îți va aparea o listă cu numerele de telefon cu care figurezi la Biroul de Credit. Selectează numărul pentru trimiterea unui SMS. Completează apoi codul primit prin SMS și înrolarea este finalizată.
Înrolarea prin SMS este posibilă doar dacă băncile care au transmis informații despre profilul tău au inclus in raportare și numărul de telefon mobil. Dacă nu există un telefon asociat cu profilul tău sau ți-ai schimbat numărul de telefon între timp, trebuie sa apelezi la varianța unui cod tipărit.
Înrolarea cu cod tipărit
Varianta de înrolare cu cod tipărit necesită un drum la o bancă cu care ai un credit în derulare. Mergi într-o unitate bancară și solicită tipărirea unui cod de înrolare în aplicația Biroului de Credit.
O altă variantă – care durează ceva mai mult – este să transmiți o cerere scrisă către Biroul de Credit, care să conțină datele de identificare (nume, prenume, CNP și adresa de corespondență) și semnătura ta, alături de o copie după cartea de identitate. Codul de înrolare va fi apoi tipărit și transmis prin poștă, cu scrisoare recomandată.
După ce ai obținut codul tipărit, reia procedura de înregistrare, iar la înrolare, selectează opțiunea prin cod tipărit. Completează codul primit și finalizează procedura de înregistrare.
Cum obțin raportul online de la Biroul de Credit?
După ce te-ai înregistrat pe website-ul Biroului de Credit, îți poți verifica oricând situația proprie din propriul cont. În meniu, alegi opțiunea „Adaugă solicitare” și apoi selecteaza din listă „Situația înscrierii”.
Alege apoi data pentru care dorești generarea situației de la Biroul de Credit. Selectează ziua curentă pentru a vedea cele mai recente informații.
Vei putea descărca apoi raportul cu situația proprie în format pdf sau poți alege să primești fișierul pe adresa de email.
Raportul este disponibil și prin intermediul aplicației mobile CredIT, dezvoltată de Biroul de Credit, disponibilă în Google Play și AppStore.
Cum pot obține raportul în format fizic?
Dacă nu dorești să îți verifici online situația de la Biroul de Credit, există și posibilitatea de a solicita transmiterea raportului prin poștă. În acest scop, completezi o cerere, pe care o expediezi prin poștă la adresa Biroului de Credit (Bucuresti, Sector 3, Strada Sfanta Vineri nr. 29, etaj 4), împreună cu o copie după actul de identitate.
Cum obțin raportul prin email?
Situația înscrierii poate fi obținută și prin intermediul unei solicitări transmise prin email. În acest sens, trebuie completată și semnată de către solicitant cererea, apoi scanezi documentul și îl trimiți pe email la adresa rpd@birouldecredit.ro, împreună cu o copie după actul de identitate.